Ce este Vânzarea Directă?
Vânzarea Directă înseamnă comercializarea produselor ÅŸi serviciilor în mod direct către consumatori, într-o manieră personală, la domiciliul lor sau al altor persoane sau în alte locuri decât locaÅ£iile permanente de vânzare cu amănuntul. Vânzările directe se derulează în mod obiÅŸnuit prin explicaÅ£ia sau demonstraÅ£ia vânzătorilor, care oferă clienÅ£ilor toate detaliile despre produsul respectiv.
Industria vânzărilor directe se află într-o creÅŸtere continuă, iar în anul 2005 a generat o cifră de afaceri de aproape 100 miliarde de dolari în întreaga lume. (Sursa: FederaÅ£ia InternaÅ£ionala a Companiilor de Vânzare Directă, Statistici InternaÅ£ionale 2005).
vanzare directa
Avantajele vânzării directe
Spre deosebire de locaÅ£iile de vânzare clasice, vânzarea directă presupune comercializarea produselor ÅŸi serviciilor direct către consumatori. De regulă vânzarea directă implică ÅŸi explicarea produselor precum ÅŸi recomandări personalizate.
Vânzarea directă oferă clienÅ£ilor posibilitatea de a vedea, testa ÅŸi aprecia produsul în timpul liber, acasă sau cu prietenii. produsele sunt apoi livrate direct la adresa indicată de client.
Amway oferă totodată ÅŸi oportunitatea de a dezvolta o afacere proprie, de a acumula noi cunoÅŸtinÅ£e, mai ales referitor la produse ÅŸi la tehnicile de management în afaceri. Profiturile intreprinzătorilor sunt direct proporÅ£ionale cu volumul bunurilor comercializate către clienÅ£ii finali ÅŸi constau din adaosul comercial ÅŸi bonusuri pe baza volumului de vânzări. Intreprinzătorii independenÅ£i nu realizează profituri din atragerea de noi parteneri în afacere.
Beneficiind de un program de lucru flexibil, Intreprinzătorii pot alege să lucreze cu jumătate de normă pe lângă slujba cu norma întreagă, sau să transforme afacerea Amway într-o veritabilă carieră.
Amway ÅŸi AsociaÅ£iile Companiilor de Vânzare Directă (DSA)
Codul de Conduită DSA
Codurile de conduită adoptate de fiecare dintre asociaÅ£iile Companiilor de Vânzare Directă din Europa se bazează pe Codul FederaÅ£iei InternaÅ£ionale WFDSA, iar acest lucru a avut o influenţă remarcabilă în stabilirea bunei reputaÅ£ii a întregii industrii.
Amway se bucură de o excelentă reputaÅ£ie internaÅ£ională, filialele europene fiind membri activi în AsociaÅ£iile Companiilor de Vânzare Directă locale. Codul de reguli DSA respectat de Amway în practicile de afaceri, prevede că fiecare companie trebuie:
a. Să se asigure că forÅ£a de vânzări identifică în mod clar compania ale cărei produse le distribuie ÅŸi prezintă produsele într-o manieră integră ÅŸi onestă. Amway cere Intreprinzătorilor PrivaÅ£i AutorizaÅ£i să afirme clar că prezentarea se referă la produsele sau oportunitatea de afaceri Amway. Regulile de Conduită Amway interzic intreprinzătorilor să abordeze persoane pentru a participa la întâlniri sau prezentări fără a specifica foarte clar numele comapniei care promovează respectivele produse ÅŸi/sau oportunitate de afaceri.
b. Să ofere clienÅ£ilor o perioadă de gândire de minim 14 zile (de la data plasării comenzii) în care comanda poate fi returnată cu rambursarea banilor. Această practică este cunoscută sub denumirea "drept de retragere". Contractele semnate de IPA cu Amway respectă această cerinţă precum ÅŸi orice altă prevedere legală privind protecÅ£ia consumatorilor.
c. Să respecte arbitrajul unui administrator independent al Codului de Conduită DSA în cazul oricărei reclamaÅ£ii depuse de consumatori.